Skip to main content

30 thư viện Swift tuyệt vời cho lập trình viên iOS trong năm qua (v.2018)


Bài viết này là mình dịch từ: https://medium.mybridge.co/30-amazing-ios-swift-libraries-for-the-past-year-v-2018-7cf15027eee9 chứ không phải tự chém gió đâu =)). Mình đã check thử các libs thấy cũng ok rồi mới chọn dịch đó
.............
Trong năm qua, chúng tôi đã so sánh gần 6.000 thư viện được code bằng Swift để chọn ra Top 30 (0.5% cơ hội).
Đây là 1 danh sách cực kỳ cạnh tranh và nó đã được chọn 1 cách cẩn thận từ các libraries, tools và các project được published từ tháng 1 đến tháng 12 năm 2017. Mybridge AI đánh giá chất lượng bằng cách xem xét mức độ phổ biến, sự tham gia và sự thoái trào (recency google translate -.-). Để bạn có thể hiểu được về chất lượng của nó: số Star trung bình của Github là 3,727
Các Open sources có thể giúp các lập trình viên đẩy nhanh tốc độ 1 cách đáng kể trong quá trình code và dễ dàng đạt được mục tiêu của họ hơn. Bạn cũng có thể học hỏi bằng cách đọc source code của chúng và thêm chúng vào dự án của mình. Hãy dành thời gian để làm quen với các thư viện iOS mà bạn có thể đã bỏ lỡ trong năm vừa qua.

No 1: Vapor


No 2: SnapKit


No 3: Hero


No 4: Carthage


No 5: Iina


No 6: SwiftLint


No 7: Lona


No 8: SkeletonView

  • SkeletonView: là 1 cách thanh lịch để cho người dùng thấy điều gì đó đang xảy ra và cũng chuẩn bị cho họ những nội dùng mà anh ta đang chờ đợi [3191 stars on Github]. Courtesy of Juanpe Catalán
  • Source Github: https://github.com/Juanpe/SkeletonView

No 9: ARKit-CoreLocation


No 10: PanelKit


No 11: ViewAnimator


No 12: SwipeCellKit


No 13: Spruce-ios


No 14: BulletinBoard


No 15: TinyConstraints


No 16: Gemini


No 17: SpreadsheetView


No 18: SwiftKotlin


No 19: NotificationBanner


No 20: Twitter Image Pipeline


No 21: FengNiao


No 22: MessageKit


No 23: Dotzu


No 24: Material-motion-swift


No 25: CollectionKit


No 26: Bender


No 27: HGPlaceholders


No 28: Quicktype-xcode


No 29: DefaultsKit


No 30: Time


Đó là các thư viện Swift của năm đó
Tóm lại các bạn hãy thử các libraries trên đi nhé. Cái nào cũng có cái hay và ưu điểm riêng đó. (có thể có 1 số libs không chạy được trên xcode 10.1 mới nhất thì bạn thử với xcode 9 nhé hihi)
Tài liệu tham khảo:

Comments

Popular posts from this blog

Alamofire vs URLSession

Alamofire vs URLSession: a comparison for networking in Swift Alamofire and URLSession both help you to make network requests in Swift. The URLSession API is part of the foundation framework, whereas Alamofire needs to be added as an external dependency. Many  developers  doubt  whether it’s needed to include an extra dependency on something basic like networking in Swift. In the end, it’s perfectly doable to implement a networking layer with the great URLSession API’s which are available nowadays. This blog post is here to compare both frameworks and to find out when to add Alamofire as an external dependency. Build better iOS apps faster Looking for a great mobile CI/CD solution that has tons of iOS-specific tools, smooth code signing, and even real device testing? Learn more about Bitrise’s iOS specific solutions! This shows the real power of Alamofire as the framework makes a lot of things easier. What is Alamofire? Where URLSession...

Swift Tool Belt, Part 1: Adding a Border, Corner Radius, and Shadow to a UIView with Interface Builder

During my iOS work, I’ve assembled a set of code that I bring with me on every iOS project. I’m not talking about large frameworks or CocoaPods here. These are smaller Swift extensions or control overrides that are applicable to many projects. I think of them as my tool belt. In this post, I’ll show you an extension that will add a border, a corner radius, and a shadow to any UIView, UIButton, or UILabel and allow you to preview what it will look like in Interface Builder. Back in 2014, I wrote a blog post on Expanding User-Defined Runtime Attributes in Xcode where I added a border, corner radius, and shadow to a UIView using Interface Builder’s user-defined runtime attributes. This solution had no type checking—you had to type the property you wanted to modify by hand and often had to look up what it was called. You also had to run your project in order to see the effect of the runtime attribute. Starting with Xcode 6 , there is a new mech...

Frame vs Bounds in iOS

This article is a repost of an answer I wrote on Stack Overflow . Short description frame = a view’s location and size using the parent view’s coordinate system ( important for placing the view in the parent) bounds = a view’s location and size using its own coordinate system (important for placing the view’s content or subviews within itself) Details To help me remember frame , I think of a picture frame on a wall . The picture frame is like the border of a view. I can hang the picture anywhere I want on the wall. In the same way, I can put a view anywhere I want inside a parent view (also called a superview). The parent view is like the wall. The origin of the coordinate system in iOS is the top left. We can put our view at the origin of the superview by setting the view frame’s x-y coordinates to (0, 0), which is like hanging our picture in the very top left corner of the wall. To move it right, increase x, to move it down increase y. To help me remember bound...